wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Hej Här Kommer Segertåget

Kategori: Humor, Jobb, Tankar

Jag fortsätter att göra succe på jobbet inför min chef, Herr WM. (<-- Ironi). Vi har som kommit på fel kant från dag noll. Och inte har denna veckan gjort det hela bättre:
 ***
Under denna veckan har jag gemensamt med min handledare kommit unifund med att jag förmodligen visst skulle göra mig bättre som produktions- och inte finance/marketing-trainee. Ska jag byta inriktning är det nu i början det måste ske. Herr WM som måste slussa detta vidare till koncernnivå är måttligt road.
  ***
I köket fick jag en anmärkning om att "den där muggen [en McCafé-mugg jag lagt beslag på varje dag för den är lite större än de andra muggarna.] tycker du minsann mkt om; vet du vems den är?!". Såklart den var Her WM:s. Woops. Pinsamt.
  ***
Jag har lyckats stämpla fel några gånger [typ stämplat gå hem för dagen då jag gått på lunch]. För att få detta ändrat måste jag fylla i en blankett som ska skrivas på av min chef, det vill säga Herr WM. Då jag bad om en påskrift för detta försökte jag skoja till det lite genom att be om ursäkt för att jag snott hans mugg genom att dra paralleller till Alan Turing, som enligt myten ska ha låst fast sin mugg i ett element med en kedja varje dag. Den refensen gick Herr WM lite över huvudet. Woops. Pinsamt.
 ***
Kan för övrigt meddela att jag numera fått min första tjänstetelefon. En såndär intelligent jävel. Jag har 1000 fria minuter till fasta nätet i Österrike, 1000 fria minuter till mobila nätet i Österrike, 1000 fria minuter till EU-Länder (inklusive Sverige, wii!), 1000 fria SMS, 100 GB surf, 5000 samtalsminuter vid utlandsvistelse. Jag kommer ju inte kunna göra annat än att telefonera om jag ska använda upp det varje månad. Suttit i typ fyra timmar och bara försökt få till alla inställningar nu. Det lyser massa saker uppe i vänstra hörnet som jag inte vet vad det är. Jag känner mig som ett barn på julafton.
 
Se men inte röra! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Emilie säger:
    2015-10-30 | 21:28:32

    Det där med muggen är ju ingen stor grej, hur ska du veta liksom? Bara att ta en annan nu och så är det med det. Och stämpla fel gör säkert många i början så det är du helt säkert inte ensam om!! Stor kram!

  • snie.blogg.se säger:
    2015-10-31 | 08:43:21
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    HAHAHAHAHAHAHAHA du är så rolig!! Där fick man sig ett gott skratt!

    Klockrent med alla incidenter! ;) Men med telefonen var ju nice. Dröjer nog inte länge förräns du skaffar instagram - hojta då! ;)

Kommentera inlägget här: