wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Should I Stay Or Should I Go

Kategori: Boende, Tankar, Wien

På boendefronten finns det faktiskt nyheter! Varit och tittat på en jättefin lägenhet. Hyresvärdarna tyckte om mig (hehe) och var därför väldigt tillmötesgående gällande inflyttning (så min uppsägningstid på tre månader skulle inte vara ett så stort problem).
  • Plus:
  • Denna lägenenhet skulle kosta mig €190 mindre per månad. Det blir €2280 per år, nästan 20.000 kronor
  • Hyresvärdarna (ett par) verkade väldigt trevliga
  • Jag är första hyresgästen efter renovering så allting är split nytt
  • Jag slipper betala dubbla hyror
 
  • Minus:
  • Lägenheten ligger i ett yttre Bezirk, det Tolfte, och således lite längre från själva stadskärnan
  • Jag skulle vara tvungen att hitta en separat bilplats till Folke.
Jag behöver nu era råd och tankar. Vad tror/tycker/tänker ni spontant? Bilder från lägenheten (den nya kandidaten alltså) ser ni nedan.
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Emilie säger:
    2015-10-30 | 21:25:13

    Var i 12.? Nära t-bana etc? Och hur många kvadrat? Ser väldigt fint ut. Parkeringen kanske inte nödvändigt men Parkpickerl (vet ej hur det funkar i 22.)

    Svar: Den är 52 kvm (alltså i princip identisk med den jag har) och ligger 100 meter från Bahnhof Wien-Meidling, så det är inte extremt off, men ändock inte lika centralt som jag har bott hittills.
    Anna Elina

  • snie.blogg.se säger:
    2015-10-31 | 08:41:12
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Oj det ser ju superfräscht ut!!! Om den ligger bra i läget hade jag kört på den. Lite billigare oxå ju. De pengarna kan du göra annat för. Stort plus för balkong, det är du ju van vid!

    Svar: Tack för dina åsikter, vi tänker väldigt lika!Ska också påpeka att jag inte ska köpa utan bara flytta från en hyresrätt till en annan =)
    Anna Elina

  • Anna säger:
    2015-11-02 | 14:37:00
    Bloggadress: http://Http://www.annapannapuff.se

    Den ser ju onekligen fräsch ut! Hur mycket tid "förlorar" du per dag? Och viktigast av allt, vad säger magkänslan???

    Svar: Jag tjänar egnetligen fem minuter på varje jobbresa. Däremot "förlorar" jag tid när jag ska till mina hoods för att fika, dansa eller /ögon/shoppa =)
    Anna Elina

  • Jessica säger:
    2015-11-02 | 17:15:55
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Ser väldigt fräscht ut! Med tanke på att måndagskostnaden är billigare än den förra så sparar du ju in lite pengar :) Det är ju alltid positivt! Du får helt enkelt väga dessa för och nackdelar mot den du har nu. Ibland kan det vara värt att bo lite längre bort om man har en bättre lägenhet. Är det betalparkering du kommer ha för Folke i så fall, eller hur ser det ut? Vad kostar den i så fall? Sånt kan ju vara värt att ha med i beräkningen :)

    Svar: Jättebra Input, tack för dina tankar och resonemang =)
    Anna Elina

Kommentera inlägget här: