wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

ULRICH | café – restaurant – bar

Kategori: Besök, Restaurant, Sjunde, Smarr, Wien

Efter den så kallade vandringen kurrade det rejält i våra kistor. Jag var lite osäker på om jag skulle våga ta med pappa till Wiens Sjunde Bezirk och Ulrich (dit jag ju gått förr med mina gäster, till deras stora förtjusning) då han är lite.. gammaldags(?) av sig? Att de har både hamburgare och stek på menyn blev spiken i kistan och vi gick dit.
 
En liten fördrink blev det också.
Deras flatbröd med ceasar-tillbehör går alltid hem hos mig.
Och så även denna gång. 

KOMMENTARER:

  • Emelie säger:
    2015-09-07 | 18:15:31
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

    Sallad på flatbröd, ja, det var något originiellt för mig! Finns det ofta på restaurang i Wien?

    sv: Haha, ja, fast jag hade då inte ett suupersug efter att gå ut i regnet. Men vad gör man inte för att utnyttja tiden?
    Och du har helt rätt, han lyste upp dagen med sin närvaro... :)

  • Jessica säger:
    2015-09-07 | 20:07:43
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se/

    Nämen vad härligt med ett sånt litet avslut efter vandringen. Vad spännande maten ser ut! Inser nu när jag läser din blogg, att jag blev himla sugen på mat!

Kommentera inlägget här: