wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

At The Door

Kategori: Glass, Jävla Karlar, Sjätte, Wien

Jag lämnade alltså ut mitt nummer till dörrvakten häromsistens. Efter Beratung från mycket klokt håll bestämde jag mig för att det i alla fall kan skada att träffa denne en gång under lite mer avslappnade former. Sagt och gjort, i tisdags efter jobbet fick det bli. Det gick väl... Okej?! Det var intressant, som det ju alltid är då man träffar människor med en annan bakgrund. Och här snackar vi annan bakgrund. Dörrvakten (som förutom att vara dörrvakt frilansar som Make Up Artist) kommer från ön Martinique, en fransk kolloni i Karibien och var både  trevlig, uppmärksam coh ställde mycket frågor, gjorde ett allmänt bra intryck. Han bor sedan 17 år i Wien. Och där har vi lite kruxet. Han är alltså en smula äldre. Och inte bara en smula. Hur ska jag nu luska mig ur denna situation på ett snyggt sätt? Vill ju inte bli portad varje gång jag besöker Webeknecht i framtiden.
 
Varför kan det inte bara vara enkelt någon gång!?
 
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2016-08-25 | 08:30:42

    Hur pass mycket äldre!?
    Spännande...!

    Svar: Eeh, typ dubbla mig nästan!
    Välkommen!

  • Emilie säger:
    2016-08-26 | 10:47:16
    Bloggadress: http://mittiemellan.wordpress.com

    För det första lär han väl märka att det var en trevlig träff men kanske inte sa mkt mer, bara att vara fortsatt hövlig om han tar kontakt men inte höra av dig själv. Finns ingen anledning till att han skulle bli "ungut" i dörren, man kan ju vara kompis :)

    Svar: Tror jag klärat det bra utan hard feelings :)
    Välkommen!

Kommentera inlägget här: