wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Gürtelnightwalk XIX

Kategori: Fest, Sextonde, Utgång, Wien

Wien, du gör mig aldrig besviken oavsett hur högt ställda förväntningar jag har. Redan tredje gången för mig med Gürtelnightwalk, både förra och förrförra året var ju minst sagt lyckade och årets upplaga blev en oförglömig kväll det också. Förfest var det hos mig. Efterfest? Detta fenomen behövs inte här. Efter besök på både Chelsea och The Loft, hoppade jag, Mo och Dani framåt fyra in i en taxi mot Volksgarten. Där dansade vi tills solen gick upp vid sex-snåret. Att hitta en öppen frukostlokal visade sig vara lättare sagt än gjort så det slutade med att vi hamnade på Gräfin i Wiens Femte Bezirk. Som jag i.n.t.e. kan rekomendera. €6 för en torr fralla med marmelad. Publiken var precis så som man tänker sig att den ska vara på stans enda öppna restaurang en söndagsmorgon. Då jag var hemma vid 7:30 tiden bestämde jag mig för att dygna för att inte vända helt på dygnet. Vi får se om det var en bra eller dålig taktik.
 
Ocensurerade bild-versionen finns HÄR.
 
 
 
Kommentera inlägget här: