wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Geschenkpass

Kategori: Jobb

Häromsistens hade vi inventur på jobbet. Jag anmälde mig frivillig för någon månad sedan utan att egentligen reflektera så värst mycket. Då det väl var dags förra veckan kolliderade inventuren med ett annat uppdrag jag tagit på mig. Därför ville jag avanmäla mig från inventuren med kort varsel. "Das können wir nicht so in Kauf nehmen // Avdelningschefen", banning på den förfrågan. Så förra torsdagen inventur:ade jag för fulla muggar. Idag kom lön för mödan; Avdelningschefen kom personligen förbi för att överlämna inte mindre än €50 Gutscheine. 
 
Väldigt fint gjort av honom tycker jag, att personligen tacka alla deltagare.

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-12-02 | 10:30:17
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Åh vad skönt att få lite extrapengar för jobbet. Vad innebär inventur, vad gör man då? Vad hände med det andra uppdraget när du inte kunde göra det?

    Svar: Det innebär att man jämför de bokförda värdena på varulagren med de faktiska värdena (... med andra ord manuellt räkna varenda liten skruv och mutter och jämföra antalet man kommer fram till med det som är angivet i datasystemet). Det andra uppdraget får jag ta igen sedan i januari då nästa tillfälle ges.
    Välkommen!

Kommentera inlägget här: