wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Derby

Kategori: Sport, Tionde, Wien

I söndags var det sportsöndag för min del; efter fikat blev det nämnligen fotbollsderby mellan två av Wiens fotbollslag: Rapid (på tredje plats i tabellen) och Austria (på andra plats i tabellen). Min regel då jag inte har någon direkt koppling till något av lagen är att heja på de som är underdogs. Denna gång hittade jag istället en egen - om än vag - koppling: Austria kommer från Favoriten, Wiens (som jag tycker oförtjänt bespottade) Tionde Bezirk, tillika det Bezirket som jag jobbar i. 
 
Men de fick storstryk. Austria alltså.
På tal om att få stryk. "Supportrar" som maskerar sig, kastar in saker på plan och tänder bengaliska eldar förtjänar ett stort kok stryk. 
 Hela bunten. Vi satt precis bredvid sektorn där det eldades som mest.
 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-02-16 | 17:48:46
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Om jag inte heller har någon koppling till ett fotbollslag så skulle jag också rösta på de som är underdogs. Har verkligen aldrig fattat folk som slänger in saker och tänder eld, sånt hör verkligen inte hemma med sport. Är så synd om vanliga människor som bara vill ha trevligt och titta på fotboll. Hoppas detta inte förstörde er fotbollsupplevelse allt för mycket.

  • Emilie säger:
    2016-02-17 | 08:55:03
    Bloggadress: http://www.mittiemellan.wordpress.com

    Willy (världens största Austria-Fan) hade varit stolt :) Även om "ni" förlorade tyvärr. Kul med fotboll live sa att säga!!

Kommentera inlägget här: