wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Johan Renck

Kategori: Sommar & Vinter i P1

Hmm. Jag tror jag måste lyssna igen. Johan bjuder på ett sådant sommarprogram man måste lyssna koncentrerat på, i alla fall mer koncentrerad än vad jag gjorde. Han pratar om hur fåfängan är hans drivkraft, egentligen hur fåfängan är drivkraften bakom alla (män) som på något sätt tar plats i det offentliga rummet, musiker, politiker eller skådis. Därtill pratar han om tandläkarskräck och sambandet mellan hypokondri och bekräftelsebehov. Han talar om natten och dess skönhet. Och hur skönheten liksom bleknar, i alla fall locknar mindre i och med att familjen blir större och större. 
 
Producent: Håkan Lahger
 
Lärdom jag tar med mig på temat...kreativitet: "Jag tror det skulle vara svårt att vara den sortens poet som jag alltid dragits till om man är lyckligt kär och har barnvarelser i sin närhet. Sådanna uttryck kräver stora tomma hål inom sig."
 
Betyg: 5/10
Kommentera inlägget här: