wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

All Good Things Come To An End

Kategori: Jobb, Restaurant, Tankar, Tjugoandra, Wien

Herre Jösses vad tiden i produktionen sprungit förbi. Det har såklart varit lite annorlunda med nattskiften men på det stora hela en fantastisk tid med mycket möten, nya intryck, nya kunskaper och nya bekantskaper. För att nämna några:
  • Den fjällrävenprydde Jägaren - hit är jag medbjuden på jakt när helst jag vill
  • Den före detta Anarkisten - med honom väntar konsertupplevelse i april
  • Det serbiska Lammköttet - utgång framöver väntar
  • Den kroatiska (före detta?) Kriminella - som har mer historier på lager än Joakim von Anka har mynt i sin swimmingpool. Undrar om allt är sant eller om jag är tok-lurad? 
Kommer sakna denna tid, ser redan tillbaka den med nostalgi och fina filter. För att ta farväl av skiftet jag gått med större delen av tiden sågs vi i måndags för en avskedslunch på Asia Restaurant Jasmin i Wines Tjugoandra Bezirk. Och igår då de jobbade dagskift hade jag med mig ett gäng macarones och en Rysk Punschtårta från Demel, som jag tror uppfunnit denna skapelse. Inte lika känd men tio gånger så god som den annars berömda Sachatorte om du frågar mig.
 
Usch vad sorgligt det känns. Men wir bleiben sicher in Kontakt.
Kommentera inlägget här: