wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Stugöppning

Kategori: Finland, Tankar

Eftersom jag ska på en konsert imorgon kväll och vädret för fredag sägs bli fint (20 grader och sol) så tog jag tämligen spontant en semesterdag på fredag (=klämdag). Väldigt otypiskt mej. Alltså att "slösa" bort en semesterdag sådär utan anledning, bättre att spara till den verkligen behövs. Men å andra sidan så lever man bara en gång, varför inte lyxa till det lite emellanåt (kan också tänkas att det var några hormoner med i spel).
 
3/6 av min familj är påväg till stugan i Finland för att öppna stugan för säsongen. Nästan att det grämer mig att jag inte vetat om det tidigare, jag hade ju faktiskt kunnat flyga upp och vara med, speciellt nu med tanke på den spontana semesterdagen.
 
Menmen, jag är säker på att min helg här kommer bli hur bra som helst den också. Bättre väder har jag garanterat det med.
 

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2016-05-05 | 10:05:10
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Det tycker jag du gott kan unna dig!! <3 Fantastiskt väder här med. =)

  • Emilie säger:
    2016-05-05 | 11:08:25

    Helt rätt beslut. Spontana långhelger är det bästa som finns. Hoppas Wien bjuder på fint väder!

  • Jessica säger:
    2016-05-05 | 21:50:03
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Tycker det var bra att du unnade dig en ledig dag. Kan vara skönt att ha lite långledigt ibland. Bättre att ta ut en semesterdag som klämdag än bara nån random dag tänker jag. Extra skönt när det är så varmt:)

  • Anna säger:
    2016-05-07 | 09:10:24
    Bloggadress: http://annapannapuff.se

    Otroligt smart gjort, vem vet hur resten av våren ser ut? Förstår att du har hemlängtan, det får jag ofta när det är bra väder och i mina tankar är det alltid kalasväder i Småland:)!

Kommentera inlägget här: