wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Weihnachtsdorf Altes AKH

Kategori: Event, Nionde, Utflykt, Wien

Igår efter jobbet var det dags för årets första Julmarknad! Detta i form av en Trainee-AW. Vi möttes upp på Altes AKH i Wiens Nionde Bezirk. Förra året tyckte jag mycket om denna marknad men minns att det var burrrrr kallt. I år tyckte jag... egentligen exakt samma: jättefint och jättekallt. Efter en orangenpunsch, en Apfel&Zimftpunsch och en Amaretto-Kirschpunch var jag - likt mina medkumpaner - lagom rund och väldigt kalla under fötterna. Vi uppsökte därför närmsta ölhak för att fortsätta vår session sittandes i en varm källare istället.
 
Synd att dofterna inte går att förmedla.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-12-01 | 07:43:59
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Jag fick för mig att du redan hade varit på flera julmarknader i år, haha vet inte varför. Det brukar ju bli rätt kallt när man går runt, tur att det finns varma saker att dricka :) Mysigt hur som helst med julmarknad!

  • Anna säger:
    2016-12-06 | 22:11:45
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Avis! Det blir nog inga julmarknader för mig i år:(, jag går fortfarande med krycka och då passar man inte i folksamlingar. Men gluhwein och glögg kan jag ju dricka ändå!!

Kommentera inlägget här: