wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

burg.ring1

Kategori: Första, Restaurant, Wien

Efter diverse föräldrabesök på båda fronter var det så äntligen dags för mig och Emilie att ses igen. I tisdags möttes vi upp på burg.ring.1 i Wiens Första Bezirk (inte långt från Museumsquartier och Mariahilfer Straße). Lokalen hade jag valt ut efter att ha passerat vid några tillfällen och tyckt att det såg mysigt ut. Deras meny är rätt så stor och de bjuder på allt från lättare snacks till rejälare måltider. 
 
Det var riktigt soppväder så jag slog till på en vegansk pumpasoppa. Precis lagom efter en rejäl och sen lunch.
Sopparn var god och lokalen mysig! Kommer nog kika förbi igen.

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-10-17 | 22:05:28
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Trodde först att det stod busringen och föreställde mig att inlägget skulle handla om busringning. Haha så fel man kan läsa! Soppa lät god. Tror inte jag provat pumpasoppa. Gillar soppor!

    Svar: Speciellt pa hösten och vintern tycker jag soppa är guld!
    Välkommen!

Kommentera inlägget här: