wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Der Wiener Deewan

Kategori: Nionde, Restaurant, Wien

Torsdag innebar dels konsert, dels AW nummer tre för denna vecka (efter Cuadro i tisdags och MQ på onsdagen). Vad är det med mig och After Work? Och vad är det med Wiens Nionde Bezirk och pay as you wish? På hipsterhaket Café Gargarin kom jag i kontakt med detta kocept första gången här i Wien. Den pakistanska restauranten Der Wiener Deewan i samma Bezirk kör med ett liknande koncept: curry restaurant with all-you-can-eat-pay-as-you-wish buffet. Jag brukar ju hävda att jag föredrar kvalitet före kvantitet, men här bevisades att det ena inte behöver utesluta det andra! Alltid lurigt tycker jag att veta hur mycket man ska betala, men med sunt förnuft kommer man ganska långt.
 
Stället i sig var också ritkigt nice.
 Buffén var jättebra; fanns stark och mindre stark, vegetariska och mindre vegetariska varianter. Något för alla med andra ord =)
 
Kommentera inlägget här: