wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Planter's

Kategori: Första, Humor, Jävla Karlar, Pub, Wien

En filur som funnits med i pereferin av min bekantskapskrets har under de senaste veckorna intagit en aningen mer central roll. Denne person – vi kan kalla honom Farbrorn – är en väldigt udda fågel, påminner egentligen en del om Professorn i sättet, bara att professorn är rätt vänster med farbrorn är mer konservativ, gemensamt är att de båda mer än gärna fördjupar sig i politiska och/eller filosofiska diskussioner. Jag gillar Farbrorn, det är omöjligt att inte skratta i denne persons sällskap (... åt eller med? Förmodligen både och!). Farbrorn festar inte, röker inte och dricker med måtta (åtminstone har han velat ge sken av detta, efter förra fredagen tenderar jag att tvivla). Dock går han gärna en gång per månad eller två till sin stambar och röker cigarr. Jag faschineras lite av denna vana. Det känns så... Steffo Törnquist? Gubbigt? Exotiskt? Så under några veckors tid har jag i princip tjatat mig till ett (påtvingat?) gemensamt besök till denna institution i sann kolonialstil (Planter´s i Wiens Första Bezirk). I onsdags var det dags!

Låt oss säga såhär, jag njöt mer av sällskapet än av de rykande attiraljerna. 

Kommentera inlägget här: