wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Obertauern - Impressions

Kategori: Impressions, Sport, Utflykt, Österrike

Skidresan till Obertauern var hur fin som helst. Rätt seg bilresa dit i torsdags då vi kom iväg betydligt senare än planerat. Vi missade att stanna då vi fortfarande var på Autobahn så då vi blev hungriga fanns det inte mycket till utbud där på landsvägarna. Tillslut hittade vi ett värdshus. Dessvärre var köket stängt (klockan var kanske 20:30) men efter lite tindrande med ögonen öppnades köket och vi fick välja mellan två rätter: Schnitzel eller toast.
 
Skidåkningen på fredagen var bra; som sagt vädligt kallt (minus n.i.t.t.o.n. och blåsigt men emellanåt tittade solen fram. På kvällen hämtade vi pizza och spelade kort; bland annat plump och något som liknade Jazz. Jag vann inte men det spelade inte så stor roll så länge inte Moritz vann över mig. Fram till lunch på lördagen var vädret och åkningen helt fantastisk (det är då fotona är tagna). Efter lunch blev det tyvärr bkåsigtoch snöigt igen och jag tyckte det blev jättesvårt att se. 
 
Mina skidor (se nedan) var helt fantastiska; hoppas de finns att få tag på på fler uthyrningsställen. Det dumma med skidåkningen är att jag står lite emellan: Louise och Moritz är fullbordsproffs som bara åker i pisten om de absolut måste, Alex och Igor är nybörjare som påminner en hel del om tjuren Ferdinand. Jag har egentligen inget emot att åka själv heller, jag får såklart åka med de andra också, men jag hatar att känna att jag synkar proffsen eller att Ferdinand och Ferdinandina synkar mig. 
 
 Putslustig skidförsäljare och skidor som passade mig perfekt.
#mersmak
 Så snart jag får fler bilder återkommer jag.
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2017-01-09 | 09:59:37
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Vilka vackra vyer! Jag blir SÅ sugen på att åka!
    Sv: Föredrar värme i alla lägen, så även om våren är vackrast då älskar jag sommaren mest.

  • Moa säger:
    2017-01-09 | 17:28:27
    Bloggadress: http://moaaupperaustria.blogg.se

    Gud vad härligt det ser ut! :)

Kommentera inlägget här: