wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

ERICH | café – bar

Kategori: Restaurant, Sjunde, Wien

Den inbitne bloggläsaren vet nog vid det här laget att jag är ett stort ULRICH-fan. I måndags efter jobbet hälsade jag på hos denne restaurants lillebror ERICH, bara ett stenkast därifrån. ERICH är lite mindre och har lite mer spansk inriktning på menyn med många små rätter. 
 
Jag valde mögelsvampostbröd med päron serverat med en  babyspinatsallad med äpple, valnötter och fikonsenap till huvudrätt...
 ...och Kaiserschmarrn (=pannkakor goes sockerkaka) till efterrätt. 

KOMMENTARER:

  • Christine's Stories - Cape Town Edition säger:
    2017-03-03 | 13:58:34
    Bloggadress: http://finest.se/christinestories

    Det ser riktigt gott ut det där! Tycker att det är svårt att byta ett vinnande koncept när jag får smak för en ny favoritrestaurang. Så I hear you sister!

  • Moa säger:
    2017-03-04 | 16:24:52
    Bloggadress: http://moaaupperaustria.blogg.se

    Åh Kaiserschmarrn var min absoluta favorit när ja bodde i Österrike :D

Kommentera inlägget här: