wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Österreichischer Frauenlauf 2015

Kategori: Sport, Wien

För ett litet tag sedan (rättare sagt ett ganska bra tag sedan) fick jag från Bezirksvorstehung Mariahilf (mitt, tja, vad ska man kalla det, departementet där politikerna som ansvarar för kvarteret jag bor i sitter) hemskickat ett erbjudande om att gratis vara med och springa Österreichischer Frauenlauf i deras lag. Och gratis är alltid gott tänkte jag, anmälde mig och funderade sedan inte mer på det. Förrän typ förra veckan då det kom mer info om nummerlappsutdelning etc. Kanske inte optimal uppladdning om du frågar en träningsbloggare. Nåväl, jag tar det inte på så blodigt allvar. Huvudsaken att det är roligt och jag får insupa den härliga atmosfären. Så medan Stockholm Maraton pågår förfullt där hemma lufsar jag fram i den underbara parken Prater i Wien. 
 
"Att vila sig i form" har dessutom förr visat sig vara en utmärkt taktik.
 33 000 deltagare hörde jag på radion, så vilse lär jag ju inte bli om jag bara följer lemmeltåget.
 

KOMMENTARER:

  • Mirre säger:
    2015-05-31 | 20:17:28
    Bloggadress: http://myflowergirl.blogg.se

    Ohh du kommer fixa det galant, kul att du bytt till blogg.se, många byter bort blogg.se istället, jag är nöjd med portalen, =D

  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:
    2015-05-31 | 20:17:48
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

    OJ! Och så var det på 1 mil också?! Inte illa... Har du någonsin sprungit en mil?

    sv: Haha, ja, duschande... Tydligen ska man duscha varje dag - det gör inte jag. För mig blir det varannan eller så, eller när jag känner mig smutsig. Han gör det givetvis varje dag. Sedan är jag en sådan som ska ha skållhett vatten - älskar att duscha varmt! Hur är du? Och ALLTID morgon, annars förstör sömnen håret..!

    Haha, ja, beasås på burgare var något nytt! Men inte helt tokigt, faktiskt..!

  • Anna säger:
    2015-05-31 | 23:09:05
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Coolt! Hur gick det, då??

    Svar: Alltså det gick bra. Eller så kändes det igår. Då jag klev ur sängen idag vet jag dock inte om jag kanske har ändrat åsikt.
    Anna Elina

Kommentera inlägget här: