wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

You Owe Me

Kategori: Resor, Tips

Jag måste ta tillfället i akt och tipsa om Appen Splitwise. Jag har använt den en del nu då jag varit ute och rest och jösses vad den underlättar livet. Vad gör den då? Jag ska försöka förklara: I Appen kan du skapa grupper där du sedan lägger in de utgifter du har under en viss period, exempelvis då i mitt fall under resans gång (alltså inte de utgifter som rör mig utan som rör hela gruppen).

Splitwise is the best way to share bills and IOUs and make sure that everyone gets paid back.

  • - Keep track of apartment bills, group trips, random IOUs, and more
  • - Everyone can log in, see their balances, and add new expenses
  • - Get push notifications with every update, or just when important bills are due

Exempelvis: Per lägger ut €40 för taxi, Lisa betalar €100 för boendet, Stina köper frukostmat för 300 kr osv. osv (ja, den kan omvandla valutor). Appen räknar sedan ut på öret vem som är skyldig vad till vem.

Den kvittar även skulder, så om Kalle är skyldig Eva 200 kr men Eva i sin tur är skyldig 500 kr till Bosse så säger Appen direkt till Kalle att betala 200 kr till Bosse och Evas skuld reduceras med 200 kr, från 500 kr till 300 kr. Hoppas jag inte rörde ihop det alldeles och att ni fattar grovt vad jag menar.

Jag har som sagt bara testat den vid resor men den är säkert väldigt användbart för folk med delad hushållsekonomi eller dylikt också.

Kommentera inlägget här: