wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Kroatien

Kategori: Resor

Kan inte fatta att det redan gått t.r.e. år sedan sist?! Men nu bär det åter igen av mot Kroatien! Som jag sett fram emot denna resa. Med mig finns förutom gamla Graz-polarna också isländska Halldis (för övrigt min roomie). Vi har chartrat en stor segelbåt, ett skepp snarare, fullpension, fina människor, saltvatten och sol. Vad mer kan man önska? (Okej, jag missar Totgeglaubt på Popfest på lördag men det kan jag leva med). 
 
Ner åker vi med bil, tillbaka åker jag och Halldis buss eftersom resten av gänget stannar kvar några dagar extra efter seglingen. Planerard seglingsrutt ser ut enligt följande:
 
Dag Ett: Zadar – Sali
Dag Två: Sali – Kornati – Vodice
Dag Tre: Vodice – Trogir
Dag Fyra: Trogir – Komiza
Dag Fem: Komiza – (Bisevo) - Bol
Dag Sex: Bol – Primosten
Dag Sju: Primosten – Preko - Zadar
 
Så nu blir det tyst i bloggen en vecka eller så. Skepp Ohoj era landkrabbor!

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2016-07-30 | 09:54:49
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Have fun! Och njut ordentligt!

  • Anna säger:
    2016-07-30 | 09:54:50
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Have fun! Och njut ordentligt!

  • Jessica säger:
    2016-07-31 | 10:08:20
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Gu vad avis jag är! Låter helt fantastiskt att segla i Kroatien med ett gäng vänner! Riktigt drömresa! Ni kommer ju verkligen hinna se så sjukt mycket! Du får lägga upp massor av bilder från resan sedan när du är hemma, är riktigt nyfiken på allt ni kommer se och göra!

Kommentera inlägget här: