wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Popfest Wien 2016 - Impressions

Kategori: Fest, Festival, Första, Jävla Karlar, Konserter, Wien

Kvällen i ett ord? #SpontanIstGut. Herre Jösses. Jag som bara skulle gå dit, se Voodoo Jürgens (som för övrigt leverarade en härligt nonchalant och bra show) och sedan gå hem. HP och Daniela gjorde så. Jag och Nadia gjorde inte så. Och sedan kom Dani den lille filuren. Och sedan kom shots:en (notera plural) och med dem också Raphael. MusikarbeiterInnenkapelle levererade musik över förväntan och i White Miles har jag hittat ett nytt favoritband. Hux Flux hamnade vi på någon innergård till TU. Och jösses vad det dansades (juckades?). På jakt efter föda föll så två deltagare ur och så var vi bara två. Tillslut hamnade vi på den inrökta Loos American Bar i Wiens Första Bezirk där stämningen var ziemlich abgefackt. Där slogs det på stort med Martini Minsann. Sedan var det dags för fotbad i flod (känns igen?). Och musik ur telefonstereo. Jag tror vi skötte oss bra jag och Dani och att det inte blir komisch nästa gång vi ses. 
 
Den obligatoriska FM4-ankan såklart!
Den magiska kulissen såklart.
  Den obligatoriska groupien såklart.
 
 

KOMMENTARER:

  • Emilie säger:
    2016-07-29 | 19:35:09

    Haha på den där innergården hamnade jag också när jag bara skulle 'svänga förbi' Popfest en torsdag för 2 år sen. Härligt att du håller fanan högt!

Kommentera inlägget här: