wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Schelato Eisdiele

Kategori: Glass, Wien, Åttonde

För att fira in fredagen träffades jag och Emilie i fredags för mycket snack och lite glass till det. I Wien finns det verkligen ett obegränsat utbud av /italienska/ gelaterior, jag skulle kunna testa en ny varje dag känns det som. För det mesta blir det dock att man(...läs jag) går till de "säkra korten", men i fredags var det dags att testa något nytt, Schelato i Wiens Åttonde Bezirk. De är bekannta för sina ibland udda smaker.Vanilj blev det såklart, vilket kanske inte känns så udda.
Däremot får väl sockermajs anses som aningen utanför boxen. 
Godast (efter vaniljen, som alltid är min topp ett) var dock hasselnöten.

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2015-08-03 | 18:27:27
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Åh vilken spännande glass. Tror aldrig jag sett en glass med strut i på det där sättet. Fast det är ju bra, då missar man ju inte struten även om man tar bägare.

  • Anna säger:
    2015-08-04 | 09:23:38
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Provade du majsglassen? Någon udda smak? Eller är du en glassfegis:)?

    Svar: Jag har varit en glassfegis, men nu vågar jag oftare och oftare ta mig ur min comfort zone!
    Anna Elina

Kommentera inlägget här: