wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Tittade Ut Över Ålandshav

Kategori: Resor

I samband med Assessment Centret nästa vecka har jag tagit ut en extra semesterdag för att äntligen få tummen ur och hälsa på mina åländska vänner. Då familjen åker till Finland har vi alltid åkt med antingen Silja eller Viking. Fina båtar, men rätt dyrt kan jag tycka. Så döm av min förvåning då jag via Ecker Linjen nu bokade följande resa (Tur&Reutr!) för 138 SEK:
  • Buss från city terminalen till Grisslehamn 
  • Båt från Grisslehamn till Eckerö
  • Buss från Eckerö till Mariehamn
Är inte det sjukt billigt så säg?! Herre jösses, flygbussen till och från Arlanda kostar mig ju minst lika mycket!
 
Gissar att Eckerö Linjen kanske tjänar mer på tax free shopping etc.
 
 

 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2015-08-13 | 22:37:35
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Åh Åland har jag aldrig varit på, det sägs ju att det ska vara väldigt fint där. Vilken bra deal, 138 spänn är ju ingenting!

  • Anna säger:
    2015-08-14 | 14:10:36
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Ha, ha, de har nog inte räknat med snåla smålänningar i baren/taxfreen:)! Härligt med lite mer ledighet, den som spar han har! (Säger hon hon som drar till Spanien om några veckor bara!!)

Kommentera inlägget här: