wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Art Advent am Karlsplatz

Kategori: Första, Wien

Weihnachtsdorf Belvedere var alltså sådär. Karsplatz? Förra året var julmarknanden på Karlsplatz i Wiens första Bezirk en av mina favoriter. Jag var minst lika impad i år. Förutom den fina kulissen bjuds det här på en hel del hantverk och inte bara krimskrams á la turist (vilket såklart också har sin charm, men det är kul med en marknad som bryter av lite).
 
Massa fina grejer att titta på. 
Varit lite tomt hittills på julmarknaderna tycker jag, men i måndags var det minst sagt crowded.
 

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2015-12-09 | 09:46:12
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Men jag har inte varit på julmarknad än, haha. Bara en pytteliten där jag inte ens hann o kolla runt haha! ;)
    Såg supermysigt ut!!

  • Jessicq säger:
    2015-12-09 | 17:30:42
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Vad vackert! Tyckte julkulorna var riktigt fina. Älskar att du går på så många julmarknader, det hade jag också velat göra om det finns lite fler i närheten.

  • Marina säger:
    2015-12-10 | 02:27:36
    Bloggadress: http://www.marinasbay.blogspot.com

    Vilken mysig blogg du har! Jag har ju, som du såg, bara varit i Wien en gång, men blev mycket förtjust (vilket inte var svårt alls!). Nu har jag ju hittat hit till dig och kan ju bli guidad runt och få många himla bra tips inför nästa gång!
    /Marina

    Svar: Om du kommer hela vägen från Singapore så lovar jag att bjuda på en skräddarsydd guidning, och kanske en drink också med tanke på föregående inlägg ;-)
    Anna Elina

  • Anna säger:
    2015-12-10 | 06:04:39

    Åh, så mysigt! Blev det något varmt, sött att dricka?
    Jag själv får satsa på någon mer lokal variant i år, först kom ju kattungarna och sen sjukhusvistelsen och "störde" planeringen.

    Svar: Det blev det, en Beerenpunsch. Trist på ett sätt såklart att det kommer käppar i resehjulet, speciellt den sistnämnda anledningen såklart. Men du har ingen rätt att klaga, jag hade bytt bort julmarknadsbesök mot dina kattungar elva gånger av tio!
    Anna Elina

Kommentera inlägget här: