wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Flying Diner

Kategori: Hamburgetest, Nionde, Restaurant, Smarr

I torsdags innan konserten var det så äntligen dags för ett kärt återseende, Emilie! Oj vad vi hade mycket att catcha up. Vi sågs på hamburgehaket Flying Diner, en franchisekedja som bland annat har en fillial i Wiens Nionde Bezirk.
 

Pris: €9,99 för en burgare med pommes till.

Bröd: 1/5 – Gigantiskt stort, fabriksbakat och rätt torrt (förmodligen på grund av storleken).
Kött: 2/5 – Varken Bu eller Bä.
Tillbehör: 3/5 – Kanske var brödet skurk i dramat här också, men min burgare blev lite torr. Tur att man kan rädda det mesta med ketchup (bunus för gratis ketchup!). Jag är ingen pommes-expert, brukar i vanliga fall inte gilla pommes, men dehär var riktigt goda.
Utseende: 4/5 – Med flagga på till och med. Hallå? Hur fint är inte det? 
Atmosfär:1/5 – Restaurangen lever nog snarare av sin take away verksamhet än fysiska serveringslokal.
Service: 5/5 – Tipp topp! De frågade om det smakat, om brödet (som varken jag eller Emilie lyckades bemästra) inte smakat bra, tackade för besöket och önskade en trevlig kväll då vi gick

Totalt: 16/30, plus för bra pris och gratis ketchup.

Jag fick Belgien!
Emilie fick Spanien. Och New York i bakgrunden.

 




KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2015-07-13 | 21:25:00
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Oj vilken maffig hamburgare! Man borde alltid få gratis ketchup tycker jag, som här hemma i Sverige. Har alltid tyckt det är så konstigt när man är utomlands och betalar. Fint att ni fick flaggor i hamburgarna!

  • Emelie - Lever drömmen i Paris! säger:
    2015-07-16 | 10:36:10
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogspot.se

    vad gooott med burgare! Men jag kan se att brödet ser lite torftigt ut *burgarexpert*... Men nu blir jag nyfiken - var flaggorna random, eller handlade det om vilken burgare man beställde?

Kommentera inlägget här: