wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Rhodos - Dag Fem

Kategori: Resor, Utflykt

Visade sig enligt mig bli den bästa, enligt Linda den sämsta dagen. Dagen har spenderats på sjön och på ön Symi. Så himla vackert! Om jag skulle återvända till Grekland kommer jag boka min resa hit. Gick en guidad tur genom Gialos som jag tyckte var jätteintressant, alltid roligt att få lite historia kring de platser man besöker. Nu ikväll har vi varit och käkat grekiska tapas på restaurangen vägg i vägg med vårt hotell. Restaurangen visade sig vara klart bäst och klart billigast hittills, så imorgon, sista kvällen, har vi redan planerat in avskedsmiddag där.
 
Förväntansfulla inför dagens äventyr.
Gialos, som i en reklamkatalog.
Gialos på Symi igen.
Vår tysktalande guide Gabriel talar sig varm om tvättsvampar. Hans pappa jobbade som tvättsvampsdykare.
Panormitis kyrka belägen på Symis sydvästra kust. 
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2015-07-20 | 21:26:51
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Hoppas du köpte några, sån där tvättsvampar är SÅ bra! Njut nu extra mycket av sista dagen nu!!

    Svar: Jag fick med mig en hem! Även tvättråd: hink med vatten+bakpulver en gång per månad; inga kemikalier här inte =)
    Anna Elina

  • snie.blogg.se säger:
    2015-07-21 | 10:30:32
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    åh så vackert!! kan säga att vi har regn o mulet här nu!! :(

    Superfina färger o vyer. o jättefin bild på er två!! KRAM!

Kommentera inlägget här: