wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Highlander Scottish Pub

Kategori: Hamburgetest, Nionde, Pub, Restaurant, Smarr, Wien

En före detta kollega (den salsadansande fransosen) har nyligen bytt jobb. Givetvis är jag väldigt nyfiken på hur han har det på sin nya arbetsplats. För att råda bot på denna nyfikenhet stämde vi därför i lördags träff för lite catch up. Arena var Highlander Scottish Pub i Wien:s Nionde Bezirk (vilket såklart gladde mitt Highlanderhjärta). Lite roligt är att de bara pratar engelska och ingen tyska. Ännu mera roligt att de har en icke rök avdelning.  Roligast var att jag blev berusad på en cider (okej, det var en halvliter, men ändå!). Länge sedan jag jobbbade på min Burgar-uppdrags-lista nu, så då jag såg att det fanns burgare på menyn var valet av maträtt inte svårt:

Pris: €7,90 för en chiliburgare med pommes till.

Bröd: 2/5 – Lagom stort, bra rostat men köpt i matbutiken.
Kött: 5/5 – Riktigt sådär perfekt som jag vill ha det! Köttfärs, knaprigt stekt, saftigt, perfekt storlek.
Tillbehör: 5/5 – Inget alls att klaga på. Saftigt, lagom starkt, god ost utan att bli flötigt. 
Utseende: 4/5 – Nog tycker jag burgaren var fin att beskåda allt. Brödet drar ner intrycket lite. 
Atmosfär:5/5 – I Icke-rökavdelningen lite tomt. Ändock härlig stämning, bra akustik och trevlig (mix av) folk.
Service: 5/5 – Riktigt bra! Inte bara för Wien-förhallanden utan även med svenska ögon sett. Trevlig, till och med lite rolig, och uppmärksam. 

Totalt: 26/30

Inredningen passar såklart till det brittiska pub-konceptet.

Burgaren, den skyldiga cidern och salladen. Pommesen fastande inte på bild, men var riktigt goda de också.

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2015-06-22 | 09:31:08
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Meh så trevligt!! O gott betyg då ju =)

  • Emelie Blad säger:
    2015-06-22 | 19:45:04
    Bloggadress: http://sockerskrin.blogg.se/

    Köpt hamburgerbröd svider verkligen i själen. Synd, annars hade det ju blivit pangbetyg!

    Och vad jag älskar recensionerna, alla sorter, och ser fram emot Ritter-chokladen massor! Den som inte borde falla i god jord hos dig är den som låter mest lovande för mig.. ;)

    Tack för alla härliga kommentarer under Emsi-vistelsen! Har varit så upptagen... Men nog var det flygbuss hon tog, och inte buss hela resan upp! Hehe.

  • Mirre säger:
    2015-06-22 | 21:12:26
    Bloggadress: http://myflowergirl.blogg.se

    Så kul att stämma träff med en gamal kollega och trevligt verkar ni ju ha haft

Kommentera inlägget här: