wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Julian Casablancas - Impressions

Kategori: Konserter, Tredje

Jag hade skyhöga förväntingar inför konserten. De införlivades. Med marginal. Herre Jösses vilken konsert!  Vilken röst Han har. Skulle det varit någon annan hade jag trott det var en lönnfet, eventuellt drogpåerkad och nonschalant bonde från 90-talet på scen, men han bara... jag kan inte förklara, gör det till sin grej. Det blir coolt! Han var till och med nere i publiken ett varv och jag petade på honom (... fjortis-varning, japp!). Om Julian var 90-talets outfitrepresentant så var The Voidz representanter 60-, 70- och 80-talet. Det bjöds såklart mest på låtar från det nya albumet Tyranny, som jag gillar mycket. Men. Döm av min lycka då en av extralåtarna var Vision of Division, som egentligen är en Strokes-låt. Det lär dröja innan jag får se hela the Strokes live, men igår kom jag bra nära. Det kommer jag leva länge på.  
 
Alla bilder visade sig vara suddiga, oskarpa och näst intill oanvändbara.
Filmadet gick inget vidare det heller. Jag hade helt enkelt bara ögon för och fokus på scenen och nuet. 


KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2015-06-04 | 10:14:24
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Aldrig hört talas om! Men när man ser nån man gillar så där mkt så är det ok med fjortisvarning ;) Härligt!!

  • Skogsraah ☾ säger:
    2015-06-04 | 12:19:47
    Bloggadress: http://skogsraah.se

    Men så härligt med en så bra konsert! :)

Kommentera inlägget här: