wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Cafe Sperl

Kategori: Café, Jobb, Sjätte, Wien

Ett av Wiens riktigt typiska caféhus är Café Sperl i Wiens sjätte Bezirk, redan 1880 öppnades det.
 
En av mina före detta kollegor som jag även känner lite privat var på resa i Iran då jag slutade. I förra veckan ringde han och undrade om vi inte kunde ses över en kaffe, han ville veta lite mer kring mitt beslut. Såklart vi kunde det. Jag fick välja café och föreslog då Sperl. Det ligger det nära mig och kändes det lite mer "vuxet" än exempelvis Phil (som ligger mittemot Sperl). Så igår sågs vi där och jag fick förklara. Vi hade ett gott samtal i en god atmosfär med god dryck till.
 
Jag frågade också om hur han såg på det här med eventuell flytt (han är född och uppvuxen i Wien). Han ansåg att jag nog inte kommer kunna komma så mycket billigare undan om jag vill vara kvar i hoodsen runt där jag nu håller till. Det vill jag ju. Så jag lägger flyttplanerna på is nu ett tag.
 
Wiener Eiskaffee för mig, kaffe för honom.  

KOMMENTARER:

  • Mirre säger:
    2015-10-14 | 20:51:53
    Bloggadress: http://myflowergirl.blogg.se

    Skönt att få prata med någon då som kanske då fömodligen fick dig på rätt tankar =D

  • snie.blogg.se säger:
    2015-10-15 | 09:18:28
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Oj den där såg spännande ut!! Trevligt att ni sågs på en fika =) Hade oxå lagt flyttplanerna på is om du nu redan bor billigt! Får man vara nyfiken o fråga vad en lägenhet kostar i månaden i Wien?

    Svar på din fråga om gluten. Det är inte krångligt att baka, använder glutenfritt mjöl (byter ut det bara) eller bakar jag enligt lchf =)

    Svar: Det får du såklart. Svaret är att det helt beror på vilket område man väljer att bo. Jag bor i ett lite dyrare område, som jag skrev, smakar det så kostar det.
    Anna Elina

  • Jessica säger:
    2015-10-15 | 23:59:14
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Åh wow detta ser väldigt gott ut måste jag säga! Älskar såna där fancydrinkar, med massa grejer och så! Vad trevligt att du gick och fikade med en gammal kollega :)

Kommentera inlägget här: