wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Gon' Party Like It's Yo Birthday

Kategori: Fest, Sextonde, Utgång, Wien, Åttonde

... Är exakt vad jag gjorde igår. Fast det egentligen är idag jag fyller. Det började med sång på morgonen då mamma och pappa traditionsenligt ringde och sjöng för mig. Då jag frågade om de druckit grogg till frukost förstod de ingenting. De hade rört ihop dagarna lite och trodde att det var igår jag fyllde. Kanske ska tillägga att de är på semester och då brukar ju det där med datum inte vara prio ett.
 
På kvällen vankades det sedan fest och utgång. Underbara Emilie hade upplåtit sin lägenhet, pyntat, bakat tårta och donat. Så där dracks, skrattades och pratades in på småtimmarna då häften av sällskapet vek in hovarna och häften slog klackarna i taket på Chelsea
 
Det var faktiskt min första födelsedagsfest sedan jag fyllde tio. Dels har vi på universitetet alltid haft tentaperiod i början av oktober.  Dels är jag är sjukt obekväm med att stå i centrum sådär som det blir. Men tiderna förändras och vi med dem antar jag. Om man aldrig utmanar sig själv så utvecklas man ju inte heller.
 
Kokos och vit choklad. Typ den godaste tårtan jag har ätit ever (sorry mamma). Och vackraste.

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2015-10-12 | 12:12:36
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se/

    Åh grattis i efterskott! Vad roligt att du fick ha födelsedagsfest, även om du tycker det är jobbigt. Som du skrev så utvecklas man inte om man inte utmanar sig själv. Låter som kvällen blev lyckad! Tårtan ser supergod ut förresten!

Kommentera inlägget här: