wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Smokey's

Kategori: Andra, Hamburgetest, Restaurant, Smarr

Nu är det ett tag sedan jag var i burgarsvängen igen. Därför valde jag och fransmannen att ses på Smokey´s i Wiens Andra Bezirk, mittemot Schwedenplatz, för vår (åtminstonde eftersträvade) månadlig:a AWOm burgaren tyckte jag (det osar ny etta på topplistan!): 
 
Pris: €6,90 för storlek Small (som inte påverkar hamburgarens storlek utan hur mång olika sorters tillbehör som ingår). 
 
Bröd: 5/5 - Krispigt, tunnt men ändå fluffigt och luftigt. Utan att blu torrt. Supergott! Extra plus för att man kunde välja mellan ljust och mörkt bröd.  
Kött: 5/5 - Precis lagom mkt kött. Upp till gästen själv att avgöra rare, medium eller well done. 
Tillbehör: 5/5 - Alltså herre jösses, såserna smakade för tusan hemgjort! Jag valde ketchup och chilisås. 
Utseende: 5/5 - Jag tyckte upplägget var väldigt fint! 
Atmosfär: 5/5 - I bakgrunden spelades jazz och 60-talsmusik om vartannat. På lagom hög ljudnivå dessutom.  
Service: 5/5 - Supertrevliga var de! Frågade hur de smakat, kom förbi ett par gånger och undrade om vi ville ha ha något mer. Nu var vi där utanför värsta rush hour så de hade i prinicip bara oss och ett gäng till som gäster, men ändå. 
 
Totalt: 30/30
 
Första fullpoängaren alltså till Smokey´s! 
Fint upplägg!
Säkert härligt att sitta ute och njuta på sommaren.

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2015-10-27 | 14:50:52
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Brödet tyckte jag så spännande ut, i så där tråkigt och vanligt som de kan göra på vissa hamburgare. Vad gott med hemmagjorda såser (eller iaf att det smakade så), låter som en toppenburgare!

  • snie.blogg.se säger:
    2015-10-28 | 07:35:50
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Oj oj det är nog bästa betyget jag sett på dina burgare! =)

Kommentera inlägget här: