wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Qualität Hat Ihren Preis

Kategori: Boende, Kulturkrock, Tankar, Wien, Wort Des Tages

...betyder "smakar det så kostar det".
 
Hur fantastiskt bra jag än mår i min lägenhet och hur fin den än är. Den är dyr. Jag har nu under året gått i princip plus/minus noll varje månad och några marginaler att tala om, det har jag inte. Jag har därför bestämt mig för att se mig om efter en ny lägenhet i samma område men med lägre hyra. En av alla de saker som är så himla fantastiskt med Wien är bostadsmarknaden. Då jag satt häromkvällen och letade efter lägenheter hittade jag inte mindre än sju stycken hyresrätter som uppfyllde mina snäva kriterier kring yta, hyra och Bezirk. Visst, mäklaren tar två månadshyror i courtage, men det är pengar man faktiskt kan spara ihop till utan att behöva ta lån. Om man väljer att gå vägen utan mäklare blir utbudet mindre, men det är fortfarande inte omöjligt att hitta något. Det är ju dessutom ingen panik för min del, jag kan vara lite kräsen..
 
...men inom en ganska snar framtid skulle jag gärna downsize:a. 
 

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2015-09-23 | 08:54:39
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Vad kostar det i månaden för en lägenhet där om man får fråga? Jag har köpt min, så då kommer man ner rätt bra i månadskostnad här iaf. =)

    Hoppas du hittar nåt bra!! Verkar ju lovande =)

    Svar: Det hoppas jag också; som sagt ingen panik så jag kan kika i lugn och ro =)
    Anna Elina

  • Netti Starby säger:
    2015-09-23 | 10:21:15
    Bloggadress: http://nettistarby.blogg.se/

    Vilken fin planlösning lägenheten har :-D Kram

  • Anna säger:
    2015-09-23 | 18:53:34
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Vad spännande! Nytt jobb och ny lya så småningom!

  • Mirre säger:
    2015-09-23 | 21:50:04
    Bloggadress: http://myflowergirl.blogg.se

    Hoppas att du hittar något snart då, men det gör du nog, du är en klok kvinna =D

Kommentera inlägget här: