wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Stadtwanderweg

Kategori: Besök, Nittonde, Utflykt, Vandring, Österrike

Sist pappa var här och jag drog med honom upp till Borgruinen Aggstein klagade, vilade och pustade han. Vi blev omsprugna av både pensionärer och gravida kvinnor. Jag talade då om för honom att mamma minsann inte klagat så mycket som han gjorde då hon och jag var ute på våran vinvandring. Pappa hävdar dock att han vid tillfället led av någon form av indisk feber därför var så ur formNu ville han (be)visa att han också har vad som krävs för att vandra som en man. Efter en snabb googling fastades rutten till Stadtwanderweg 1 - Kahlenberg. Det slutade dock med att vi på pappas inrådan tog bilen upp nästan hela vägen till toppen. Men det var inte helt fel det heller..
 
Solen sken...
Utsikten var fin. 
Och vinet smakade bra (hälsar pappa. Jag körde och körde *höhöhö* därför alkoholfritt). 
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2015-09-06 | 09:05:10
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Åh, så mysigt det ser ut! Och ibland är inte resan det viktigaste, utan målet:)!

  • Jessica säger:
    2015-09-07 | 20:05:39
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se/

    Åh vad härligt med en liten vandring. (av någon anledning höll jag på skriva bloggvandring först, haha). Superfin utsikt ju! Vad är indisk feber, tror aldrig jag hört det begreppet förut.

  • snie.blogg.se säger:
    2015-09-10 | 17:14:07
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Minns er förra vandring!! Vilken utsikt wow! Där hade min kamera trivts! ;)

Kommentera inlägget här: