wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Company Giro

Kategori: Event, Humor, Jobb, Sport

Alltså ibland undrar jag hur jag lyckas halka in på saker. Jag är ju en ivrig cykelfanatiker som cyklar överallt i alla väder. För mig är cyklingen inte en sport, vardagsmortion, ja, men sport nej. Hellre sakta och bekvämt en snabbt och svettigt. En dag på jobbet stötte jag ihop med chefen för R&D. Han talade sig varm om ett cykellopp för firmor inom fem minuter hade jag lovat mitt deltagande (bra sätt att lära känna en del ledningsfolk om inte annat). Jag fick snabbt med mig Moritz (definitionen av träningsnarkoman) och efter ytterligare någon dag var vi tre i laget.

Mina lagmedlemmar hade då en rätt avslappnad inställning till det hela... med betoning på hade. Förra helgen då vi skulle ut på vår första gemensamma runda dök de upp med nyinköpta racer-cyklar, lövtunna däck, färddatorer, cykelskor och mål om både hastigheter och kilometertider. Jag försökte såklart trycka ner förväntningarna lite; det viktiga är ju att man deltar och har roligt, eller hur?! Men dessa argument rann av som vatten från en gås.

Då vår fjärde medlem presenterade sig satte jag mitt hopp till henne; en potentiell medcyklist till mig som jag kan hålla tempo med? Dessvärre inte; triatlet och maratonlöpare, också hon utrustad med en riktig proffscykel värd tre gånger Folkes marknadsvärde.

Jag får helt enkelt ladda upp med en bra playlist och ställa in mig på 67 kilometer ensamcykling i sakta mak tror jag. 

 

 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-04-22 | 10:14:50
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Men nej den känslan. När man tror att alla ska vara på samma nivå och så kommer de med världens ptoffsutrustning. Men det kommer gå bra ändå! Visst du får kanske kämpa inte extra men å andra sidan kommer du klara det utan extrahjälpmedel och har då kämpat hårdare än de andra. Om det är till nån tröst så cyklade jag i Sydafrika för välgörenhet och då cyklade jag 40 mil (på tio dagar) med en vanlig cykel utan tunna däck. Det var jobbigt men det gick!

    Svar: Tack för ditt pepp! Och OJ?! 40 mil?! Ska tänka på dig då det känns motigt i motvinden ;-)
    Välkommen!

  • snie.blogg.se säger:
    2016-04-24 | 09:37:45
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Haha! Men det kan väl vara skönt o cykla om inget annat. =)

  • Anna säger:
    2016-04-24 | 22:25:23
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Vilket äventyr! Du kanske hittar fler retromänniskor att hänga med!

Kommentera inlägget här: