wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

FM4 Frequency Festival - Impressions

Kategori: Fest, Festival, Konserter

Irriterande munsår till trots blev gårdagen helt fantastisk. Jag välkomnades med en kyss av en random person följt av en dusch av solkräm av någon annan prick. Väl inne på området hängde vi på campingen, badade i floden, det spelades "Kopfbier" (... do not ask), chillades och solades. Det musikaliska då? Jag har ju varit på en del konserter så när jag säger att Deichkind var den bästa konserten jag någonsin varit på heter det inte lite, såväl det musikaliska som show, stämning och underhållning var något jag aldrig upplevt tidigare och förmodligen inte kommer att få uppleva igen. I två timmar höll de på, vilket väl får anses som en rätt lång spelning i festivalsammanhang. De hade lätt kunnat hålla på en timme till, publiken var i extas. Under Deichkind-spelningen deltog jag dessutom i min första moshpit, det ni! Att jag bara sovit en timme inatt och dessutom lyckades supa slarva bort min kamera kan jag leva med, lite synd på alla bilderna jag tagit im Laufe des Tages dagen bara.
 
Här kommer den obligatoriska bilden på FM4-Ankan:
Lägg märke till blomsterkransen jag raggade upp från någon random kille i wok-kön.
 M.a.g.i.s.k.t.
 
 
Kommentera inlägget här: