wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Kerstin Ekman

Kategori: Sommar & Vinter i P1

Det är något i mig som går igång på då gamla människor berättar om hur det var förr i tiden. Min hobby-psykolog-teoris förklaring är att det beror på att både farfar och morfar ofta fängslade mig med anekdoter från förr, antingen då de utbytte erfarenheter med varandra eller genom att direkt berätta för mig. Nåväl, tillbaka till sommarprogrammet. Ekman berättar mycket musik och vilken roll denna seplat under hennes uppväxt. Hade jag inte vetat bättre hade jag kunnat tro att hon var musiker och inte författare. Andra programmet på kort tid (nu senast Maja Hagerman) som behandlar samerna och deras historia. 
 
Producent: Johar Bendjelloul
 
Lärdom jag tar med mig på temat...:
 
Betyg: 5/10
Kommentera inlägget här: