wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Wienerkonditoriet

Kategori: Humor, Kulturkrock, Shopping

Dåligt med bloggande här det sista, det där livet kom som emellan. Nåväl; åter på svensk mark. Resan (bara handbagage denna gång) gick bra! Idag har jag och syrran julklappsshoppat på stan. Mit Erfolg. Efter shopping den obligatoriska fikan, denna gång på Wienerkonditoriet. Jag började svettas vid disken, beslutsångesten kom krypande. Chokladboll eller semla? Semla eller chokladboll. Som en räddande ängel skred då min syster in. "Vill du dela med mig?! En semla och en chokladboll på oss två?!" 
 
Sagt och gjort. 
 Är vi släkt eller är vi släkt?
Sharing is caring!
Till det dracks det såklart. Kaffe?! (...med mjölk. Såklart, utan frågetecken/utropstecken).
 Just Saying. Österrike.
 

KOMMENTARER:

  • Christine's Stories - Cape Town Edition säger:
    2016-12-21 | 08:13:16
    Bloggadress: http://finest.se/christinestories

    Åh nu får jag lite hemlängtan. Chokladboll! Jul! En syster att dela på fikat med! Hoppas att du njuter hemma :)

Kommentera inlägget här: