wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Burger's Bar Wien

Kategori: Andra, Hamburgetest, Restaurant, Wien

Efter burgaren i fredags gick det redan i måndags vidare med nästa stopp: Burger´s Bar Wien i Wiens Andra Bezirk (... tack Emilie för tipset!). Med mig hade jag fina Daniela, som hade en turbulent vecka bakom sig med både toppar och dalar. Burger´s Bar stoltserar med att göra allt själva, 100 % self made, från bröd, till burgare, till dressing till tillbehör. Och det lovar ju gott. Hur låter facit?  
 
Pris: €7,90 för en liten burgare med pommes (typ av tillbehör ej valbart till detta pris). 
 
Bröd: 4/5 - Riktigt gott! Lagom stort, luftigt utan att för den sakens skull bli torrt. Hemmabakat och bra rostat. Plus för att de bara lagt dressing på översidan av köttet och inte på understa brödet (... lättare att äta då). Litet minus eftersom brödet saknade frön. 
Kött: 3/5 - Köttet var bra, lagom storlek, stekning snarare medium än well done. Trots detta var det aningen torrt och smaklöst. Det räddades upp med bravur av goda tillbehör, men utan tillbehören tror jag köttet hade upplevts lite tamt. 
Tillbehör: 5/5 - Bra med dressing, sallad, lök. Ketchup på bordet (... vilket passar en ketchup:oman som undertecknad). Bra/smart servering och bestick att tillgå. Hörde hur dressingmixen gick sig varm i köket. Stor skillnad mot sist med andra ord. 
Utseende: 5/5 - Bilderna får tala för sig själv.
Atmosfär: 4/5 - Kändes som ett burgarhak någonstans i amerikanska södern, förutom att de typ bara spelade svensk/svenskproducerad musik. Bra med plats, inget buller. Rökfritt.  
Service: 5/5 - Supertrevlig personal som var snabba med att ta upp beställningar och snabba med att leverera maten. Frågade hur det smakat, om något mer önskades osv. Superb. helt enkelt!  
 
Totalt: 26/30 Med andra ord en riktigt fin placering! Tycker burgarna var både goda och prisvärda. Tur att jag gjorde mig besväret att ta mig ända bort ut i Wiens Andra Bezirk för att testa detta hak.
 
 
Utsidan.
 Utsidan#2.
 Insidan.
 Insidan#2.
 Och så lite hallondricka på det.
 

KOMMENTARER:

  • Emilie säger:
    2016-02-02 | 22:34:55

    Ser jättegott ut, bra gjort! Vet kar som jag får bli bättre på att följa upp mina egna tips ;) haha!

  • Anna säger:
    2016-02-03 | 07:17:50
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Den där såg verkligen jättegod ut! Drickan också:)!

  • snie.blogg.se säger:
    2016-02-03 | 09:35:16
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Bara drickan såg ju god ut serverad i sånt glas!! Och pommesen såg hemmagjorda ut? Mums =) Gillar att du kör på med dina recensioner. Tills jag kommer o hälsar på dig kanske du stött på lite glutenfritt hehehehe ;)
    <3

    Han som gillade choklad på bilden är min pojkvän =)

    Svar: Som jag hållit span efter honom ;-)
    Anna Elina

  • anna säger:
    2016-02-03 | 18:10:11
    Bloggadress: http://addspirit.blogg.se/

    men åh vad gott! jag gillar verkligen såna där mysiga små hamburgerhak som börjar poppa upp lite varstans med bra råvaror :)

Kommentera inlägget här: