wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

David & Sara

Kategori: Event, Fest, Tankar

Då min bror frågade om min adress häromsistens blev jag allt lite misstänksam. Han frågade inte å pappas vägnar, vilket var min första tanke. Och inte fyller jag år. Häromdagen fick jag svaret på min gåta: världens finaste bröllopsinbjudan (... okej, det var den andra jag sett i hela mitt liv, men tror mig ändå ha kött på benen för mitt påstående). Tänka sig att min lilla bror har blivit så himla stor. Ibland är det lättare att se hur tiden går genom att titta på andra, på syskon, på föräldrar, på kompisar. Jag känner mig fortfarande som ett barn innerst inne. Visst har jag haft episoder då jag känt mig vuxen, som då jag tog körkort eller flyttade hemifrån, då jag fyllde systemet, tog examen, eller fick min första lön.
 
Men bara för ett ögonblick eller så, sen återgår jag till barn igen.  
 
 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-01-20 | 23:20:38
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Vad roligt för dig att du ska få gå på din brors bröllop, kan tänka mig att det känns stort när ens syskon ska gifta sig (har du fler syskon förresten?). Jag älskar ju bröllop så måste medge att jag är lite smått avis på att du har ett väntande bröllop! Jag kan fortfarande känna mig som ett barn, kommer man någonsin känna sig vuxen är frågan!

    Svar: Det har jag: utöver David har jag en bror till och en syster, som båda är sju år yngre än mig (de är alltså tvillingar). Min morfar brukade säga att han fortfarande kände sig som ett barn, och han var 80 år, så jag tror nog kanske inte det.
    Anna Elina

  • snie.blogg.se säger:
    2016-01-21 | 09:47:42
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Men åh!! <3 Hur gammal är din bror? Tror inte jag hört så mkt om honom? När blir bröllopet?
    Kul o ha nåt sånt o se fram emot!! =)

  • Anna säger:
    2016-01-23 | 16:28:45
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Åh❤️! Vad härligt med bröllop! Vad ska du på dig???

Kommentera inlägget här: