wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Ja Ja Ja Festival 2016

Kategori: Festival, Konserter, Nionde, Utgång

Ganska exakt ett år senare var det sa dags igen: Ja Ja Ja Festival på WUK i Wiens Nionde Bezirk. För sällskapet stod Professorn, som behövde lite distraktion på grund av kärleksbekymmer på hemmaplan, och Emil. För musiken stod, precis som föra året, up and comming artister från Skandinavien. Júníus Meyvant (Island), The Scenes (Finland), Farao (Norge) och Kill J (Danmark). Efter WUK blev det en (enligt mig på tok för) kort tur till Chelsea; mitt svenska sällskap är visst inte gjorda för kontinentalskt nattliv. 
 
Bäst enligt mig var sist nämnda Kill J. Som en blanding av Fever Ray, Robyn, Say Lou Lou och Björk.
 Island var också riktigt bra. Smält ihop en styck viking med Ben Howard, Glenn Hansard, José Gonsales och Ed Sheron så har du Júníus Meyvant
Finlands bidrag. Hårdrock. Så klart.
Öronproppar. Såklart.
 
 

KOMMENTARER:

  • Magdalena säger:
    2016-02-03 | 20:36:20

    Vad skönt att se att man inte är ensam som har öronproppar konserter. Själv har jag känsliga öron och får lätta ont i dem när det är för hög volym. Fick lättare tinnitus efter en konsert utan öronproppar som tack och lov gav sig efter några veckor. Sedan dess har jag alltid öronproppar på konserter, uteställen, bio, spinningpass mm för att sydda mina öron. Tycker till och mer att ljudet blir bättre med öronproppar. Då jag är rätt känslig för ljud så sover jag också med öronproppar. Sover så mycket bättre och djupare om jag slipper bli störd. Så skönt att det finns öronproppar som man kan plugga in precis när man själv vill.
    När använder du öronproppar?

    Svar: Jag sover ALLTID med öronproppar, kan inte sova utan, även om jag sover ensam i ett tyst rum. O så vid konserter. Under tiden jag pluggade även på tentor och sånt. Skönt att det finns fler som mig därute, mer öronproppar åt folket ;-)
    Anna Elina

  • Magdalena säger:
    2016-02-04 | 20:06:58

    Jag sover sover också ALLTID med öronproppar. Började sova med öronproppar när jag bodde i studentkorridor. Där var det verkligen ett måste för att så sova ostört.
    Sedan dess har jag alltid sovit med dem. Kan inte sova utan öronpropparna även om det är helt tyst. Så skönt att plugga in dem riktigt djupt i öronen när man går och lägger sig och verkligen stänga ute alla störande ljud. Gillar känslan när man har pluggar in skumpropparna och de expanderar i öronen. Det blir tystare och tystare för att till slut bli helt tyst. Håller verkligen med med öronproppar till folket. Alla borde testa att sova med öronproppar. Hur skönt som helst.

    Öronproppar är även klockrent för att kunna koncentrera sig. När jag var student hade jag öronproppar när jag pluggade och på tentor. Numera händer det att jag pluggar in öronpropparna på kontoret för att få lugn och ro och kunna koncentrera mig lite extra. Sitter i ett stort kontorslandskap där det för mycket ljud för min smak.

Kommentera inlägget här: