wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

How to Make Iced Coffee

Kategori: Recept, Smarr

Speciellt då det gäller dryck har jag mina principer. Rödvin, öl och sist men inte minst kaffe går fetbort. Jag är som vanligt dock högst inkonekvent och medan kaffe i mina ögon är odrickbar smörja är - likt tiramisu och glass med kaffemak - iskaffe (inte att förväxlas med Eiskaffe, en glassbägare)  en riktig favorit sommartid. Du behöver:
  • Ett fint glas (det på bilden har jag gått av Emilie som numera känner till mina dryckesvanor bättre än de flesta)
  • Ett lass med is
  • En deciliter kallt (svagt) kaffe
  • En deciliter mjölk (gärna smaksatt med exempelvis vanilj)
Bara att blanda blanda, dricka och njuta!
 

KOMMENTARER:

  • Jessica säger:
    2016-07-08 | 06:59:49
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Jag är precis som du gillar inte rödvin, öl eller kaffe. Men om du kan gilla detta (med tanke på att våra smaklökar verkar vara rätt lika) kanske jag också kan gilla detta. Så länge inte kaffesmaken är allt för överhängande. I varje fall verkar denna dryck väldigt svalkande. Får sätta upp den på listan över saker jag måste prova!

    Svar: Ja men testa! Är ju busenkelt att göra; bara man tänker på att slänga in iskuber i frysen lite på förhand =)
    Välkommen!

  • Emilie säger:
    2016-07-08 | 17:51:19
    Bloggadress: http://aliems.blogg.se

    Älskar iskaffe, så himla gott! :) Speciellt på sommaren när det är så varmt.

  • Anna säger:
    2016-07-09 | 09:52:27

    Bäst är att göra extra kaffe och göra isbitar även av det! Då kan du njuta i lugn och ro, ingen stress pga risken att drinken blir för blaskig:)!

  • Anna säger:
    2016-07-09 | 09:52:28

    Bäst är att göra extra kaffe och göra isbitar även av det! Då kan du njuta i lugn och ro, ingen stress pga risken att drinken blir för blaskig:)!

  • Marias Memoarer säger:
    2016-07-13 | 23:10:55
    Bloggadress: http://www.mariasmemoarer.com

    Jag är inte heller kaffedrickare egentligen. Men islatte kan vara ganska fräscht faktiskt :)

Kommentera inlägget här: