wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Bert Karlsson

Kategori: Sommar & Vinter i P1

Äntligen var det så Berts tur! Jag har faktiskt - likt till Sverker Olofsson - en relation till denne mångsysslare, han satt nämligen bredvid mig på en inrikesflygning för många år sedan. Innan start satt han och pratade högljutt i sin telefon tills flygvärdinnan vänligt men bestämt för tredje gången påtalade att "nu måste du stänga av telefonen!". Han svor och muttrade men tog tillslut motvilligt telefonen från sitt öra. Då flygvärdinnan vänt ryggen till vände han sig finande till mig, höll upp sin telefon och sa att "man måste ju jobba på sin image"; telefonen hade varit avstängd hela tiden, det hela var bara en stor (och enligt mig rolig) bluff! Så, nog anekdoter, nu till sommarpratet.
 
Mångsysslare var ordet! Herre jiesses vad han har haft många järn i elden. Han har ju drivit mer företag än jag ägt strumpor känns det som. Har jag drömt det eller var det för något år sedan en debatt kring att sommarpratarna var väldigt Stockholmscentrerade? Att glesbyggden glömdes bort? Det kändes som att det är något Bert skulle skrivit under på alla dagar i veckan; interessant att höra hans syn på medie-Sverige (=Stockholm). Andra höjdpunkter var då han talade om Karl Bildt (vilket ju även Ingvar Carlsson gjorde i sitt prat) eller då Christer Björkman fick sig en känga (eller två), bland annat för att ha ratat Freddie Wadling. 
 
Producent: Kerstin Brunnberg
 
Lärdom jag tar med mig på temat...:
 
Betyg: 5/10
Kommentera inlägget här: