wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Edward Blom

Kategori: Sommar & Vinter i P1

Edward Blom, sikken härlig en. Lättsamt och roande sommarprogram. Inte hade jag någon aning om att han hyste sådan kärlek till Tyskland? Det hör väl inte direkt till vanligheten nu för tiden. Mycket coolare med franska. Isch. Älskar att han därav spelar mycket tysk musik. Älskar hur han skrålar med i tysk musik. Älskar att han konsekvent använder ordet "flicka" framför det kanske något mer gängse "tjej". Och så älskar jag hur han hyllar alkoholen. Och hur han på slutet kastar in en liten brasklapp för detta. Om man ska tala om något budskap blir det nog "det är aldrig för sent". Aldrig för sent att skaffa ett jobb. Att läsa en utbildning. Att bli kär. Att göra karriär. 
 
Edward-Kuriosa#1: Han låter examt som P3:s musikläggare Germund Stenhag.
Edward-Kuriosa#2: Han bror granne med min syster. Hon har bland annat lånat Edwards dammsugare. 
 
Producent: Karsten Thurfjel*
 
*Ej att förväxla med Karsten Torebjer.
 
Lärdom jag tar med mig på temat...utbrändhet: "Om jag ångrar något? Jo, oerhört mycket. Att jag inte förstod varningstecknen i tid utan behövde gå i väggen med dessa livslånga följder. Ett gott råd till er där ute: bromsa i tid alla ni som ännu kan!"
 
Betyg: 7/10

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2016-07-25 | 11:00:22
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Enligt svenska medier kom brasklappen till efter yttre påtryckningar, inte Edvards idé:).

    Svar: HA! Det kändes verkligen som det var påtvingat, jag anade att det var något skumt i görningen =)
    Välkommen!

Kommentera inlägget här: