wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Elisabeth Tarras-Wahlberg

Kategori: Allmänt, Sommar & Vinter i P1

Detta programmet var ett av de som jag noterat i min kalender som "inte missa" (stickspår, är det bara jag som blandar ihop Tarras med Magdalena Ribbing?!). Intressant att höra om hur hon som flicka på sin första skoldans inte blev uppbjuden. Hur detta resulterade i att hon grävde ner sig i läxor och plugg. Om "jämställdhet" på 70-talet. Hur hon hamnade i Duabi. Hur hon hamnade hos hovet. Kul grepp att hylla kronprinsessan Victoria och den franska revolutionen (frihet, jämlikhet, broderskap) i samma mening. Några väntade musikval a la Johan Sibelius, andra något mer långsökta som Lady Gaga.
 

Producent: Ann Victorin
 
Lärdom jag tar med mig:
Betyg: 6/10
 
Kommentera inlägget här: