wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Markus Krunegård

Kategori: Sommar & Vinter i P1

Markus Krunegård, som jag sett fram emot detta prat, min husgud! Blev jag besviken? Såklart inte! Att han kan berätta en historia visste jag ju redan med tanke på hans ljuvliga texter. Vad sägs om till exempel om beskrivelser som "det luktar bensin, barndom och trygghet". Programmet kändes nästan mer som ett kåseri än ett sommarprat. Gillar att han har smugit in en del textcitat för oss hängivna ("minusgrader rensar luften" eller "först i kön till livet och döden"). Den svarta humorn har också fått följa med från musiken. "Humor i musik är som frukt i mat, väldigt svårt och därför lockande". Dialektskills och namnminne i hästväg besitter han tydligen också, vilket bidrar till att göra anekdoterna ännu mer levande. Avslutningen där han reflekterar kring slump, "vad hade hänt om" och sliding doors var mycket igenkännande, så tänker jag också ofta. 
 
Producent: Karin af Klintberg
 
Lärdom jag tar med mig på temat... åldersnoja: "Precis som alla andra deadlines driver döden oss framför sig. Och precis som alla andra deadlines kan den alltid skjutas upp hoppas jag"
 
Betyg: 8/10
Kommentera inlägget här: