wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Sommar i P1 - Sakine Madon

Kategori: Sommar & Vinter i P1

Frispråkig person som inte är rädd för att röra om i grytan. Jag tycker Sakine har en hel del intressanta tankegångar. Bra för Sveriges Radio (som ju ska vara politiskt oberoende men trots detta ofta anklagas för att vara  PK och vänster) att bjuda in någon med lite mer liberala värderingar. Känner att jag mer och mer börja glida ifrån svensk inrikespolitik, till exempel så har hennes krönika om Turkiet gått mig helt förbi. Tycker också hon hanterar det vidriga som hänt i Nice på ett vädligt fint sätt. Älskar att hon spelar rockmusik i allmänhet och Slayer i synnerhet.
 
Producent: Cecilia Khavar
 
Lärdom jag tar med mig på temat... politiska debatter: "Locket på är en återvändsgränd". "Det är lätt att ta yttrandefriheten för given när man aldrig behövt ta strid för den".
 
Betyg: 7/10
Kommentera inlägget här: