wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Rock In Vienna 2016 - Impressions

Kategori: Festival, Konserter, Wien

Igår gick så Rock In Vienna av stapeln för min del. Arrangören fick ta emot en hel del kritik i sociala medier efter första dagen (låånga köer, outbildad personal, dyr öl, låg ljudnivå, köttig mat till dyra priser) så mina förväntningar var kluvna, musikaliskt höga, organisatoriskt låga. Det visade sig dock att både väderet och organisationen var på bra humör och allting funkade jättebra. Som vanligt på Rock-konserter/festivaler är publiken så himla rar. Roligast var den irländska kvintetten som dansade runt med en irländsk fana upp och ner och av någon anledning skrönade "Glasgow" för full hals till varje sång (...ligger inte Glasgow i Skottland?). Det musikaliska då?
 
Anti-Flag var nya för min del. Amerikansk punk med politiska budskap. Helt OK.
 
Göteborgska Graveyard levererade. Hissingen Blues gillade jag bäst.
 Malmös Royal Republic var riktigt jävla bra.
Då The Subways spelade gjorde vi matpaus (stekt ris med "grönsaker" (såg jag då inte skymten av) för €6, litet minus). Men vi hann tillbaka för att se deras finalnummer, Rock & Roll Queen. 
Juliette & The Licks var minst lika bra nu som i April.  
Mando Diao har jag lyssnat så mycket på att jag ofta redan i samband med försnacket, senast vid första ackordet vet vilken låt som kommer. Var orolig hur det skulle gå utan Gustav men Björn klarade sig finfint på egen hand.
Say What? Iggy Pop? 70 år? Om jag är en sjundedel så fit då jag är 70 kan jag skratta mig lycklig. Bäst var låten "Wild One".
 
Kommentera inlägget här: