wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

The Burger Bar

Kategori: Hamburgetest, Nionde, Restaurant, Wien

I Wiens Nionde Bezirk finns The Burger Bar, en bar som - kanske föga förvånande - serverar hamburgare i olika färger och former. Jag och Antoine var dit i onsdags. Hur var det?
 
Pris: €8,90 för en cheeseburgare utan tillbehör × Cheese Burger 120g Rindfleisch, Cheddarcheese, BB´s Salat, Cherrytomaten, Karamellisierte Zwiebeln, Gewürzgurke, spezial BB´s Mayonnaise und Ketchup
 
Bröd: 3/5 - lite för stort och aningen torrt. Dock bra rostat och mycket sesamfrön på. 
Kött: 3/5 - helt OK; jag bad om "inte för genomstekt", det var ju kalvkött, men tyckte ändå den var i stektaste laget. 
Tillbehör: 4/5 - sallad, cherrytomater, lök, bostongurka, mayonäs och ketchup i väl avvägda proportioner. Litet minus då såserna inte var hemmagjorda.
Utseende: 5/5 - inget att klaga på där inte! 
Atmosfär: 5/5 - mycket bra! (Kan ha berott på att fotbolls-EM visades samtidigt; Island vann = jag i extas!, men ändock!) 
Service: 5/5 - snabb service, trevlig servitör. Bjöd till och med på en dricka efter att jag i min fotbolls-iver lyckats spilla ut en på golvet. 
 
Totalt: 25/30
 
Såhär såg den ut.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2016-06-29 | 22:44:29
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Den ser riktigt god ut!
    Sv: Helst isglass eller sorbet för mig! Piggelin❤️

  • Jessica säger:
    2016-06-30 | 06:51:52
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Ser inte så pjåkig ut! Så kul att Island vann! Jag såg inte hela matchen då jag var tvungen att lägga mig, men det var härligt att vakna upp och se att Island vunnit. Så jag förstår din iver! :)

Kommentera inlägget här: