wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Donaukanaltreiben 2016

Kategori: Event, Festival, Wien

Så var det dags för årets upplaga av Donaukanaltreiben. Likt som förra året spelade vädret med och Wien bjöd på sol, högsommarvärme och blå himmel. Eftersom eventet pågår parallellt på ett 20-tal olika locations är det smart att kolla in program och line-up lite i förväg så man vet vad man helst vill se. Jag bestämde mig för Salztorbühne och Einhorn respektive Mynth. Med mig fanns HP, min ständige vapendragare i Wiens nattliv. Där i vimlet sprang jag dessutom på inte mindre än fyra (!?) andra bekanta ansikten.
 
Die Welt (Wien?) ist doch ein Dorf.
  

KOMMENTARER:

  • snie.blogg.se säger:
    2016-05-29 | 10:44:12
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    Ingen aning vilka nån utav banden är haha. Ni såg ut o ha tur med vädret?? :)

  • Jessica säger:
    2016-05-29 | 19:42:02
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Vad skönt att ni fick bra väder. Det är så tråkigt när det regnar och man står ute på konsert. Jag och Johan var och såg The Hives nån gång på Grönan och regnet bara öste ner, det slutade med att vi gick hem efter halva konserten. Son tur var gick vi in gratis på Grönan, så vi förlorade inga pengar!

    Svar: Vädret är verkligen viktigt för helhetsupplevelsen. Förstår att stämningen togs ned lite; synd, jag har sett The Hives två gånger live och det är bland de bästa live-upplevelserna jag haft so far. Älskar mellansnacket mellan låtarna han kör med =)
    Välkommen!

Kommentera inlägget här: