wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Mammas Jordgubbstårta

Kategori: Recept, Smarr

Förutom en flaska rom och finfina grattiskort fick Moritz också av mig en (nästan helt) hemmagjord jordgubbstårta tillredd enligt mammas recept. Du behöver:
  • En tårtbotten (jag var lat och köpte en färdig en) i tre delar. 
  • Saft
  • Bananer
  • Jordgubbssylt
  • Hårt vispad grädde
  • Färska ordgubbar
Såhär gör du:
  1. Marinera tårtbottnarna med lite saft så de blir saftiga och goda.
  2. Mosa bananerna med en gaffel och blanda dem med lite av den vispade grädden. Bred över bananblandningen på tårtans nedersta våning.
  3. Bre över jordgubbssylten över tårtans översta våning. 
  4. Bre den vispade grädden över toppen och sidan på tårtan. 
  5. Garnera tårtan med färska jordgubbar.
Såhär fin var den innan (cykel)transport och leverans.
 Kändes som jag samlade vuxenpoäng då jag köpte ett tårtfat i plast för att kunna transportera den. 
 

KOMMENTARER:

  • Marie säger:
    2016-05-31 | 20:47:03
    Bloggadress: http://sweetwords.se

    Oh våghalsad du är som cyklar med den, men så god den ser ut, mums

  • snie.blogg.se säger:
    2016-06-01 | 19:13:51
    Bloggadress: http://snie.blogg.se/

    de där lär ju personen i fråga blivit hur glad som helst över?? både hemmagjord OCH fraktad på cykel! du kan du! =)

  • Jessica säger:
    2016-06-04 | 09:11:28
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Jag älskar jordgubbstårta. Det är ju den bästa tårtan! Smart att du kunde frakta den på cykeln och tur att den inte ramlade av :)

Kommentera inlägget här: