wienerzucker.blogg.se

Zucker for Wien *Gööteborg*.

Little Black Dress

Kategori: Femte, Shopping, Tips, Wien

En av mina favoritklänningar trasig, det tunna svarta chiffong-tyget sprucket under båda armarna. Inga gigantiska hål men ändock hål. Visst, man går väl inte med armarna upp i vädret för jämnan men då jag är ute och dansar vet jag inte riktigt vad som händer med kroppen. Att armarna åker upp i taket är inte alls så sällan skådat som en kan tänkas tro. Jag var rätt så säker på att loppet var kört, ett tunt chiffong-tyg går väl inte att sy i? Eller? Jag skulle ångra det om jag inte gav det ett försök tänkte jag. Men inte själv eftersom jag - likt med bollar - begåvats med antitalang då det gäller nålar. Bara ett stenkast från där jag bor har jag sett att det finns ett litet Änderungsschneiderei. I förra veckan gick jag dit mest på chans och med hjälp av teckenspråk lyckades jag få ur den bulgariska kvinnan att loppet visst inte var kört och att jag dagen efter kunde komma och hämta den lagade klänningen. Precis som med gardinerna blev ju hur bra (och hur billigt, €18) som helst!
 
#golocal
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2016-10-31 | 18:27:24
    Bloggadress: http://www.annapannapuff.se

    Åh, vilken lycka! Hoppas din LBD håller i många år och fester till!

  • Jessica säger:
    2016-11-01 | 06:47:32
    Bloggadress: http://yiskha.blogg.se

    Nämen att man kan laga sånt tyg. Det hade jag inte kunnat gissa. Men vilken tur! Skönt att det finns såna som är bättre än en själv på att sy. Hade inte heller vågat mig på att sy själv, har tyvärr inte heller några sytalanger. Nu hoppas jag den håller för en lång tid!

Kommentera inlägget här: